Nowoczesne narzędzia i rozwiązania wspomagające proces pakowania w e-commerce
Data publikacji 3 lipca 2023
Kluczowym etapem w sklepach wysyłkowych i logistyce, który ma ogromne przełożenie na optymalizację całego łańcucha dostaw, jest szybkie i wydajne pakowanie zamówień. Nic więc dziwnego, że dla wielu przedsiębiorców, działających w branży e-commerce priorytetem jest przemyślane zaplanowanie wspomnianego wyżej procesu. W tym celu warto sięgnąć po innowacyjne narzędzia i rozwiązania, które mają za zadanie wspomagać proces pakowania, dzięki czemu nie zostaniemy z tyłu za konkurencją.
Dlaczego warto zadbać o szybkość pakowania?
Optymalizacja procesu pakowania w branży e-commerce, niezależnie od branży, w której prowadzona jest działalność, daje możliwość zbudowania silnej przewagi nad konkurencją. Przyczynia się również do oszczędności czasu oraz pracy. W tym celu należy sięgać po nowoczesne narzędzia i rozwiązania, które pozwolą zautomatyzować szereg czynności, dzięki czemu przygotujemy firmę nie tylko do sezonowych wzrostów zamówień, ale także do trwałego zwiększenia efektywności procesów logistycznych.
Podczas opracowywania koncepcji, mające na celu zadbanie o szybsze pakowanie zamówień, należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:
-
stopień wykorzystania objętości opakowania,
-
redukcja różnorodności asortymentu,
-
znaczenie opakowania, jako subtelnego, aczkolwiek skutecznego nośnika wizerunku marki,
-
optymalizacja palety.
Podjęte przez nas działania mogą decydować o większej rentowności prowadzonego biznesu. Dlatego też warto pamiętać również o innych czynnikach takich jak np.:
-
dopasowanie opakowania do towaru,
-
przygotowanie stanowiska pracy zgodnie z najlepszymi praktykami,
-
zadbanie o jasne instrukcje w zakresie pakowania,
-
wprowadzenie automatycznych systemów wspomagających,
-
monitorowanie na bieżąco stanu magazynu.
Nowoczesne narzędzia i rozwiązania, które wspomogą szybkość pakowania
W celu optymalizacji procesu pakowania i logistyki, co ma znaczny wpływ na usprawnienie całego łańcucha dostaw, warto, jest sięgnąć po nowoczesne narzędzia i rozwiązania, które mają na celu wspomagać działalność prowadzoną w branży e-commerce. Mowa m.in. o takich rozwiązaniach jak np.:
-
folia bąbelkowa – pozwala zabezpieczyć zawartość paczki przed uszkodzeniem w trakcie transportu,
-
folia stretch – jej właściwości pozwalają na ochronę towarów nie tylko przed uszkodzeniem i przemieszczaniem się w trakcie przewozu, ale również przed innymi czynnikami takimi jak kurz i wilgoć,
-
bibuła do paczek – służy do zabezpieczenia pakowanych przedmiotów przed uszkodzeniem, zarysowaniem, obiciem lub stłuczeniem,
-
tuby wysyłkowe o okrągłym lub kwadratowym przekroju, przeznaczone dla towarów o podłużnym kształcie,
-
kartony z nadrukiem i taśma z logo, które wpływają na rozpoznawalność marki,
-
dyspenser do folii, pozwalające na znaczne usprawnienie czynności związanych z pakowaniem.