Jak prowadzić sklep internetowy w modelu dropshipping?
Data publikacji 20 listopada 2019Na rynku istnieje bardzo wiele sklepów internetowych, których właściciele szukają nowych sposobów na zarabianie pośród różnych platform. Dużym wyzwaniem przy prowadzeniu sklepu internetowego jest stworzenie platformy ecommerce z bogatą ofertą. Prostym rozwiązaniem będzie założenie sklepu internetowego w modelu dropshipping, który staje się coraz popularniejszy w Polsce, ale nie tylko. Czym wogóle jest dropshipping? Dropshipping to sprzedawanie produktów znajdujących się w magazynie hurtowni a nie fizycznie u nas. Model dropshipping polega dokładnie na tym, że za pakowanie i wysyłkę towaru odpowiada hurtownia, natomiast my jedynie odpowiadamy za reklamę naszej oferty w sklepie internetowym i zbieranie zamówień.
Zalety modelu dropshipping
Model dropshipping jest o tyle lepszym rozwiązaniem od standardowego zakupu produktów z hurtowni, że w tym pierwszym płacimy dopiero w momencie realizacji zamówienia z hurtowni. Minusem tego rozwiązania – dropshippingu – może być fakt, że nie mamy większego wpływu na to jak będzie wyglądała oferta, ponieważ w 100% jesteśmy zdani na daną hurtownię. Ponadto nasze prowizje mogą być trochę mniejsze, ponieważ w modelu dropshipping nie mamy dużego wpływu na ostatecznę cenę produktu w sprzedaży na stronach sklepu internetowego. Z drugiej strony model dropshipping nie angażuje naszego budżetu na zakup produktów na samym początku. My jedynie skupiamy się promocji naszej platformy sprzedaży wśród potencjalnych klientów.