Fulfillment dla ecommerce — najlepsze rozwiązane z korzyściami dla internetowego sklepu
Data publikacji 22 grudnia 2022
Niewątpliwym faktem jest stwierdzenie, iż każdy rozwój przedsiębiorstwa o danej niszy wiąże się jednocześnie z większym zapotrzebowaniem na dany produkt oferowany przez taką firmę. W przypadku sklepu online istnieje pewna granica, gdzie można samodzielnie realizować poszczególne procesy, po jej przekroczeniu natomiast pojawia się natłok obowiązków, które w pojedynkę bardzo ciężko wypełnić. Bardzo pomocnym rozwiązaniem może okazać się wtedy fulfillment. Co to takiego i na co można liczyć, decydując się na taki wariant? Poniższy artykuł przedstawia odpowiedzi na przytoczone pytania.
Czym jest usługa fulfillmentu dla ecommerce jakie są jej główne zalety?
Obsługa e-commerce jest modelem obsługi logistycznej, przy czym posiada szeroki zakres możliwości. Oznacza to, że firma zajmująca się takimi usługami przejmuje wszystkie prace związane z odbiorem dostaw produktów i ich magazynowaniem na własnym terenie, kompletowaniem zamówień oraz wysyłką do klienta, obsługą zwrotów i reklamacji, czasami pakowaniem według specjalnych wytycznych. Poszukując odpowiedniej usługi fulfillmentu dla swojego sklepu internetowego, warto wówczas zwrócić uwagę na firmę 3LP, gdyż cechuje się nie tylko odpowiednim podejściem i pełnym profesjonalizmem, ale i również posiada szereg innych zalet, jakimi są przede wszystkim innowacyjne rozwiązania, efektywność i doświadczenie oraz niski współczynnik zwrotów i reklamacji.
Czym powinien charakteryzować się naprawdę dobry fulfillment?
Obsługa każdej branży to przede wszystkim podstawowa zaleta, która powinna być jednocześnie priorytetem każdego przedsiębiorstwa oferującego usługi fulfillmentu. Kolejnymi zaś wyznacznikami idealnej firmy w tym zakresie to między innymi:
- obsługa ecommerce (dostarczanie kompleksowych rozwiązań dla sprzedawców internetowych),
- systemy dla sektora FMCG (produkty szybko zbywalne, takie jak np. żywność lub środki czystości),
- osobny sektor logistyki kontraktowej (długofalowa współpraca i centralny magazyn klienta),
- możliwość wymiany produktów w ofercie handlowej,
- rozwinięta infrastruktura i zaawansowana technologia,
- obsługa dostaw i zwrotów,
- brak przerw w przepływie towaru i ciągła gotowość świadczenia usług.
Wybór odpowiedniej firmy z usługami fulfillmentu dla swojego sklepu internetowego pozwala właścicielowi nie tylko na dalszy rozwój swojego przedsiębiorstwa, czy też uzyskanie większej ilości wolnego czasu, ale i również zapewnia końcowym klientom pełną satysfakcję, co przekłada się również na renomę takiego sklepu.